Nasveti kako se lotiti organizacije shrambe

03/04/23

Tokrat z vami delim kako se lotiti organizacije v shrambi.

Kot že veste, sem se tudi sama pred kratkim preselila v hišo, kjer imamo tudi majhno shrambo. In takšen sistem, kot sem ga postavila pred dvema letoma in pol, zdaj še vedno stoji. Z nekaj optimizacijami seveda. Organizacija shrambe prinaša same pozitivne stvari: boljša dostopnost, boljša vidljivost živil,.. Vse to vodi kasneje v manj zapravljenega denarja v trgovini, privarčujete na času, ko iščete, manj zavržene hrane zaradi roka uporabe in prav vsak se lahko zahvaljujoč redu in označevanju znajde v vaši shrambi. In danes z vami delim ključne nasvete in napake, na katere morate biti pozorni pri organizaciji shrambe.

1. Police

Prvi korak je sigurno primerna izbira polic glede na vaše mere. Ker želite maksimalno izkoristiti prostor, priporočam, da izbere kar se da najbolj primerne velikosti polic. Nekateri v tem primeru posežejo po mizarju, ki pripravi police po meri. Če pa je to izven vašega budgeta, pa se zlahka lotite tudi sami. Potreben bo obisk ali dva v Bauhaus ali podobno trgovino. V tovrstnih trgovinah imajo namreč na voljo razrez polic in vse kar morate storiti je izbrati primerne police in dodatne opornike, ki se namestijo na steno. Obvezno pazite na težo, zato si preračunajte kakšne opornike in koliko jih potrebujete.

2. Organizacija

Organizacije se lotite tako, da položite prav vsa živila, vse dodatne stvari na mizo ali pod. Uredite kategorije. Če v shrambi shranjujete tudi ostale stvari recimo čistila, uredite tudi te kategorije. Splošno pravilo je, da težje stvari postavite na nižje police, da so lažje dostopne. Pri meni so v tem primeru čistila, nad tem pa že zelenjava. Na police, ki so vam najbolj dostopne (brez, da bi se sklanjali ali potrebovali pručko) postavite kategorije, ki jih ponavadi najbolj pogosto uporabljate. Vse ostalo zložite po policah po pogostosti uporabe. Pazite na kategorije.

3. Organizatorji za shrambo

Pri organizaciji se lahko pomagate z večnamenskimi organizatorji. Zakaj? Če so stvari na polici brez meje, potem se med iskanjem premaknejo, stresejo in zmešajo z ostalimi stvarmi. Prav tako nimate pravega vpogleda kaj se dogaja zadaj in lahko hitro nered ustvarite, ko iščete določeno stvar. In zato priporočam organizatorje, res so zlata vredni, ko pride do ohranjanja reda in organizacije. Tako je tudi moja shramba dve leti in pol praktično enaka kot sem jo postavila. Enkrat, ko imate kategorije na kupu lahko določite kakšen organizator bi bil primeren. Prav tako pazite na dimenzijo police. Dobro je, da ima organizator ročaj, saj tako deluje kot predal. In ko nekaj iščete enostavno potegnete organizator za ročaj in dobite točen vpogled nad živili.

Za sadje in zelenjavo ponavadi priporočam lesene organizatorje, ki so spredaj odprti, saj je tako tudi doseg enostaven. Na voljo so tudi iz kolekcije The Home Edit, ki so bili videni tudi na Netflixu v njuni oddaji. V spletni trgovini najdete dve velikosti. Ni nujno, da je vaša shramba le Pinterest shramba, lahko je oboje, če se procesa lotite na pravilen način.

Na linku lahko najdete moje organizatorje za shrambo, po katerih največkrat sežem.

4. Označevanje

Vse moje stranke vedo, da kar je meni najbolj pomembno od vsega je označevanje. In ravno označevanje je resnično ključnega pomena pri ohranjanju organizacije. Nedavno mi je ena stranka povedala, da je to nekaj najboljšega pravzaprav za partnerje in može, ker nimajo več izgovora, da ne najdejo. Tako, da označevanje preverjeno deluje.

Označite organizatorje po kategorijah. Spodaj vam v pomoč pustim seznam najpogostejših kategorij, ki sem jih imela do sedaj na projektih. Zakaj pravzaprav označevanje? Ker hitro vidite kje je kaj. Ker tudi ostali člani hitro vidijo kje je kaj. Ker pri ustvarjanju nakupovalnega seznama preprosto pogledate kje kaj piše in lahko hitro vidite vsebino in kaj manjka.

Pri označevanju si pomagam z različnimi tehnikami. Več o tem najdete tudi na IG profilu (@organizacijasstilom). Pomagate pa si lahko tudi s clip on oznakami, ki jih najdete tukaj. Pregled nad vsebino enostavno dvigne na višji nivo. Seveda se pri tem lahko poigrate in izberete nalepke glede na vaš stil.

5. Specifični organizatorji

Obstaja kar nekaj stvari in živil, ki so malce bolj specifični in si za boljšo organizacijo v vaši shrambi zaslužijo boljše organizatorje. Recimo steklenice (za vodo, pijačo, prazne), lahko uporabite specifične organizatorje, ki so temu namenjene. Organizatorji so na voljo v različnih velikostih in se nalagajo en na drugega. Odličen trik, kako poskrbeti, da bodo steklenice na svojem mestu.

Pod specifične organizatorje umeščam tudi posode za shranjevanje suhe hrane. Za take posode se ponavadi odločimo iz več vidikov. Več o tem kako shranjevati, v katero posodo gre koliko živil pa v drugem članku v uporabnem kotičku.

Posode za shranjevanje so idealne za optimalen izkoristek prostora. Vendar ne v vseh primerih. Če imate recimo zdrob, ki je pakiran 250g in če ga ne uporabljate in kupujete na veliko, potem ga je lažje imeti shranjenega v vrečki kot, da vam zavzame prostor na polici. Takšnega v vrečki ponavadi shranim v organizator. Ne pozabite dobro zapreti s sponko za vrečko. Na posode lahko označite tudi čas kuhanja in rok uporabe.

Tako, shramba je urejena!

Ne dvomim v to, da če se boste držali osnov opisanih v članku, boste zlahka vzdrževali red. Ne pozabite, ni recepta za organizacijo, ki bi ustrezal vsem, sploh ko pride do umestitve kategorij v shrambo. Primer: nekaterim je bolj pomembno to, da imajo testenine na dosegu roke, nekaterim pijača. Ta umestitev je pravzaprav unikatna in prilagojena posamezniku oz. družini. In mogoče, ko boste sprva vzpostavili sistem videli, da vam nekaj ne ustreza in boste spremenili. Kar je seveda popolnoma razumljivo.

Ko pride do projektov, vedno pravim: le pogumno, vsaka taka stvar terja svoj čas ampak, ko enkrat vzpostavite sistem, ki deluje za vas in vašo družino, vam bo služil na dolgi rok.

DODATEK: seznam najpogostejših kategorij v shrambi

  • testenine (in riž, lahko je tudi posebej)
  • moka
  • omake
  • sladki prigrizki
  • slani prigrizki
  • kruh, toast, tortilje
  • začimbe
  • pijača
  • otroška živila (ločite med prigrizki in dejanskimi sestavinami za obrok)
  • ''servis'' košarica: folije za zavijanje, dodatne vrečke za živila, zobotrebci,...
  • zelenjava
  • sadje
  • vložena zelenjava
  • zajtrk (kosmiči, žitarice,...
  • namazi
  • kis, olje
  • dodatna zaloga
  • čistila
  • čistilni pripomočki
  • hišno orodje

Svetovanje in organizacija na domu

Ne veste kje bi se lotili? Na kakšen način bi odpravili navlako? Tu sem za vas, da vam pomagam tudi na domu. Kot KonMari certificirana svetovalka vam pomagam do bolj organiziranega doma, ki vam bo služil na dolgi rok. Za ponudbo in več informacij mi lahko pišete na info@organizacijasstilom.si

Zdaj ste na vrsti vi

Naj bo vaša organizacija shrambe bolj enostavna. Spodaj lahko delite vaše misli.

Za še več nasvetov o organizaciji doma preglejte naš uporabni kotiček.

Ostali uporabni zapisi in nasveti

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

0
    0
    Košarica
    Vaša košarica je praznaNazaj v trgovino
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram